vrijdag 22 juni 2012

Allé vooruit, omdat iedereen wacht op goed nieuws, hier is goed nieuws :) Vanmiddag mocht Rune verhuizen van de intensieve zorgen naar zijn eigen kamertje op de pediatrie. De koorts was over en zijn bloeddruk stabiel. Vandaag kreeg/krijgt hij bloed, bloedplaatjes, twee soorten antibiotica, drie baxters met chemo en intraveneuze voeding. Daarbovenop zijn dagelijkse cocktail van pilletjes (maagbescherming, cortizone, junifen) en z'n spuit insuline. Lang leve de geneesmiddelenindustrie! Vandaag proberen we het weer wat positiever in te zien want gisteren en eergisteren waren heel zwaar. Vooral 's avonds komt het besef en dringt de ernst van de zaak pijnlijk door. Overdag moeten we er 100 % zijn voor hem. Bij Rune kon er vandaag alleszins een zuinig lachje af en dat geeft ons moed! Hij is terug bij de levenden!

6 opmerkingen:

  1. Dat is goed nieuws! Oef! Wij zijn blij dat te horen.
    Toi toi toi!
    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd oef!! geef hem een dikke knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag rune, dag mama en papa
    Ik ben collega van Ann. Toen ze het vertelde over Rune, kwamen herinneringen boven aan een minder leuke periode.
    Josse kreeg hetzelfde slechte nieuws te horen toen ze twee jaar werd. Wat ik lees is heel herkenbaar. Ook bij haar is de chemo een paar keer gestaakt, doordat ze te zwak was. Soms kort, maar soms ook voor een langere periode. Er wordt dan gewacht tot ze terug wat weerstand hebben om er weer tegenaan te kunnen gaan. Al bij al hebben we het goed doorstaan. Josse is nu 7 jaar en een knappe en levenslustige meid!

    Ik wil jullie gewoon laten weten dat ik graag help. Stel gerust vragen via de blog, of bel gerust als je dat liever hebt. Jullie zien maar.

    Het wordt ongetwijfeld een lange en zware periode. Ik wens jullie veel sterkte om jullie er samen doorheen te slaan.

    Kop op, het lukt wel. Misschien kunnen we hopen dat voor deze keer de zomer snel voorbij is...

    Groetjes, Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, Ann heeft me enkele weken geleden over jullie verteld. Maar toen was ik er niet aan toe om andere verhalen te horen. Ik ben blij te horen dat het bij jullie dan toch niet vanzelf ging. Want dat vragen we ons toch dikwijls af': is dat nu wel normaal? Zijn ze wel eerlijk tegen ons? Hoewel professor Norga ons toch had verwitigd. Toen in het begin alles heel vlotjes liep zei hij nog " pas op, het zal nog een lange weg zijn en er zullen nog veel boebels in komen" :) En voilá, de eerste zijn we overgestoken. Maar ik moetbtoegeven dat ik soms bang ben voor wat ons nog te wachten staat. De verpleegster zei deze week dat er kinderen met leuke
      Ie zijn die sterven aan een stomme infectie omdat hun weerstand zo laag is.

      Verwijderen
    2. Oei, hier het vervolg'
      In ieder geval doen we ons best om het van dag tot dag te bekijken en meestal lukt ons dat wel. Maar je hebt 100% gelijk als je zegt dat de zomer voor ons snel voorbij mag zijn!
      En wie weet loopt hij binnen een jaar of wat even gelukkig rond als jullie dochtertje!
      Groetjes, Marijke

      Verwijderen
  4. Blij dit te lezen !!!
    Dikke knufs
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen