dinsdag 4 september 2012

Ziekenhuisschool

Rotchemo! Rune heeft een paar heel pijnlijke dagen achter de rug. De chemo heeft zijn slijmvliezen aangetast, waardoor zijn mond, keel en lippen allemaal verbrand leken. Hij kon niet slikken en niet eten of drinken. Maar sinds vanmorgen lijkt het gekeerd. Zijn lippen zijn niet meer zo gevoelig en hij heeft voor de eerste keer iets kunnen eten. De vorige dagen waren milk-shakes het enig wat er inging. Daarjuist is de tandarts langsgeweest om bepaalde plaatsen in zijn mond te laseren. Dus hopelijk heeft hij nu nog enkele pijnloze dagen voor maandag de nieuwe kuur begint.
Gisteren was een beetje een vreemde dag voor Rune. Ook al gaat hij niet graag naar school, hij zou toch het liefst 's ochtends zijn uniform aangetrokken hebben en naar zijn vrienden op school gegaan zijn. Dat zit er de eerste maanden nog niet in...  Wat niet wil zeggen dat hij dan mag luilakken! Uit is het rijk van I-pad,pod,put,prut. Dacht ik. Want de ziekenhuismeester blijkt een computerfanaat te zijn. Dus deze week staan op het programma: workshops digitaal fotograferen,  foto's te bewerken,  muziek maken op de computer,...De meester viel direct in de smaak.
Voor mij mocht het al 1 september 2013 zijn. Dan was dit achter de rug en kon ik terug in mijn klasje beginnen. Ik ben niet geprogrammeerd om op een één september thuis te zijn :(

5 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat het laseren heeft geholpen!!!

    Wow, wat 'n fijne ziekenhuismeester!! Dat zou Robbe ook wel interessant vinden hoor! :)
    Zijn ziekenhuislessen verliepen vorig schooljaar niet zo goed... telkens een andere leerkracht, op onaangekondigde tijdstippen...

    Dus ben ik nu zooooo supertrots dat hij gisteren gewoon naar school kon, gewoon in het 1ste jaar secundair kon starten!!! :)

    Ik hoop dat Rune zijn behandeling vanaf nu eens een beetje vlot (zonder pijn vooral) mag verlopen. En volgend jaar 1 september staan jullie dan hopelijk beiden weer aan de schoolpoort! Veel moed, veel sterkte!!!

    Lieve groetjes, Saskia & Poekie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geloof ik gerust dat je heel blij bent dat Robbe naar school kon vorige week! Is hij helemaal ok nu? Geen last van blijvende nevenwerkingen? Rune zijn ziekenhuismeester is nen hele toffe.hij is hier elke dag,op ongeveer hetzelfde

      Verwijderen
    2. Oeps, sorry. Op hetzelfde uur dus. Rune kan niet naar de ziekenhuisklas dus hij komt op de kamer. En hij krijgt voorrang op de korte blijven, dus hij is altijd zeker van zijn les. Of hij het dit jaar zal halen is natuurlijk nog een grote vraag. We proberen zoveel mogelijk te doen, maar dat is toch niet hetzelfde als elke dag acht uur op de schoolbanken. We zien wel! Groetjes! En veel succes voor Robbe!

      Verwijderen
  2. We hebben aan jullie gedacht die eerste schooldag.
    Ik ben niet graag vlug oud maar ik wil gerust al een jaar ouder zijn als ik weet dat jullie dan dit rotjaar achter de rug hebben.
    Veel liefs van tante Magda en nonkel Jef

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's lief! En dan zal ik voor u een anti-rimpelcrème kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen